O DISCURSO DA EFICIÊNCIA NA GESTÃO DA REDE MUNICIPAL DE EDUCAÇÃO EM EXTREMA
SUL DE MINAS GERAIS
Keywords:
Efficiency, Assesssement, ConflictAbstract
This article aims to analyse the conflicts between teachers and educations`s managers in the city of Extrema, southern Minas, at the moment that was realized the process of performanc assesssement demandaded for municipal mayor. It analizes his discours and actions. For this, the performer assessement was included inside of a great educational project change realized by the public municipal power. From the analizes a concept that explains the meaning of the mayor actions come out and it creats tension with teachers. From this analizes a referential that shows how the social relations are complex is created, at the same time that it shows the condictions that allowed the implantation of the reform project idealized by the public municipal power.
Downloads
References
FOULCALT, Michel. A ordem do discurso. 6ª ed. São Paulo: Edições Loyola. Tradução de Laura Fraga de Almeida Sampaio, 2000.
HOLANDA, Sérgio Buarque de. Raízes do Brasil. 26 ed. São Paulo: Cia. das Letras, 1995.
MANNNHEIM, Karl. Ideologia e utopia. Rio de Janeiro: Zahar Editores, 1968.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Direitos Autorais para artigos publicados neste periódico são do autor, com direitos de primeira publicação para a revista, com o trabalho licenciado simultaneamente sob uma licença Creative Commons (CC BY-NC-ND 4.0). Em virtude de os artigos serem publicados nesta revista de acesso público, eles são de uso gratuito, com atribuições próprias, não-comerciais.