O DISCURSO DA EFICIÊNCIA NA GESTÃO DA REDE MUNICIPAL DE EDUCAÇÃO EM EXTREMA

SUL DE MINAS GERAIS

Authors

  • Isaías Pascoal Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Sul de Minas Gerais
  • Maria Ruth de Carvalho Universidade Católica de Belo Horizonte – PUC

Keywords:

Efficiency, Assesssement, Conflict

Abstract

This article aims to analyse the conflicts between teachers and educations`s managers in the city of Extrema, southern Minas, at the moment that was realized the process of performanc assesssement  demandaded for municipal mayor. It analizes his discours and actions. For this, the performer assessement was included inside of a great educational project change realized by the public municipal power. From the analizes a concept that explains the meaning of the mayor actions come out and it creats tension with teachers. From this analizes a referential that shows how the social relations are complex is created, at the same time that it shows the condictions that allowed the implantation of the reform project idealized by the public municipal power.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Isaías Pascoal, Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Sul de Minas Gerais

Doutor em Ciências Sociais pelo IFCH – UNICAMP. Professor do Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Sul de Minas Gerais – Campus Inconfidentes.

Maria Ruth de Carvalho, Universidade Católica de Belo Horizonte – PUC

Especialista em Letramento pela Universidade Católica de Belo Horizonte.

References

FOULCALT, Michel. A ordem do discurso. 6ª ed. São Paulo: Edições Loyola. Tradução de Laura Fraga de Almeida Sampaio, 2000.

HOLANDA, Sérgio Buarque de. Raízes do Brasil. 26 ed. São Paulo: Cia. das Letras, 1995.

MANNNHEIM, Karl. Ideologia e utopia. Rio de Janeiro: Zahar Editores, 1968.

Published

2011-04-28

How to Cite

Pascoal, I. ., & de Carvalho, M. R. . (2011). O DISCURSO DA EFICIÊNCIA NA GESTÃO DA REDE MUNICIPAL DE EDUCAÇÃO EM EXTREMA : SUL DE MINAS GERAIS. Fênix - Revista De História E Estudos Culturais, 8(1), 1–23. Retrieved from https://www.revistafenix.pro.br/revistafenix/article/view/302